RÄTT BRUN NYANS TACK

På tal om färger i förra inlägget så hittade jag den perfekta bruna väggfärgen, iaf på bild. I rummet som vi tänkte använda som sovrum i huset vi lagt ett bud på, är det en brun heltäckningsmatta. Skit snyggt tycker jag, meh tycker väl resten av världen. Om vi nu ska drömma, (och det är ju lite vad vi gör här i bloggen) och tänker oss att vi köper huset så vill jag måla sovrummet brunt. 
 
 
Här är bilderna på färgen, det är skit dålig upplösning men you get the point. Jag vet inte vad färgen heter och det behöver nödvändigtvis inte vara exakt samma MEN, jag har kommit fram till att den måste dra mot grönt. Jag vill INTE att den ska dra mot rött.
 
 
Här är flera bra (och snygga) exempel på brunt som drar mot grönt. Jag tycker färgen till vänster är skit snygg, den skulle göra sig bra som fan i ett sovrum. Fin tillsammans växter, och med sängkläder i mörk grön nyans. Jag har en stol i grön hårig klädsel som skulle passa perfekt i det rummet. Till detta skulle jag tycka det var fint med någon stor tavla i orangea och gula toner, kanske någon bandposter med grymt 70s stuk eller "live to ride" postern. 
2023-08-30 @ 00:07:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0